söndag 17 mars 2013

SPA-helg...

... har det varit för både Matte och mig. Det började i fredags när Matte kom hem från jobbet. Vi gick en promenad och när vi kom hem sa hon att det var min tur! Min tur till vad? undrade jag? Jo, mini-spa blev svaret och jag försvann in i duschen. Vad är det här för en liten råtta??


Det är ju jag som är så ynklig när jag är blöt. Men efter en stund i Mattes knä inlindad i badlakan och sen en stund med borste och fön blir jag hur söt som helst igen!
När det gäller Matte så krävs det betydligt mer arbete .... Och betydligt mer pengar! På söndag förmiddag kom ett gäng damer hem till oss och började röra runt bland massor av burkar, tuber och flaskor. De grejade och stod i i flera timmar. Jag blev så trött av deras pladder så jag lade mig och sov mitt under bordet. Ett, tu , tre så var de klara och de tyckte att de blivit sååå snygga!


Fräscha nospussar
från
BELLA

4 kommentarer:

  1. Åh så roligt att höra att även du är en fönälskare :) eller du kanske bara är van? Jag älskar fönen och skulle aldrig godkänna att inte fönas efter en dusch, inte ens på sommaren.
    Och förresten är du hur söt som helst nyduschad :) Jag känner igen mig, hihi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, jag är nog mer van än älskar fönen, hi hi! När jag ser att Matte tar fram fönen brukar försöka sticka undan men går oftast inte. När det väl är ett faktum så är det helt okej! När hon använder den själv är jag förstås glad.

      Radera
  2. Åh du är hur söt som helst även dyblöt. Skönt när man är färdig!
    Som de där damerna kan tjattra, jag vet hur det är så efter ett tag är det bara att lägga sig ner och stänga öronen, hihi!

    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jisses va det kan låta..... Då är det bra att ha våra långa öron att täppa till med ;)

      Radera