fredag 29 mars 2013

Ensam hemma...

Jaha, då har det varit den där märkvärdiga festen igen då! Den där som bara kärringar och KATTER får vara med på!
"Nej, lilla Bella, du får inte följa med i år heller och det vet du" sa Matte. Jag satt och tittade på Matte med mina mest bedjande ögon när hon stod framför spegeln och gjorde sig fin, eller nåt... hm.
Ja, det vet jag! För några år sedan klädde jag ut mig till en katt. Det gjorde jag så bra att jag nästan kom med på festen! Det var när jag skulle till att jama som jag avslöjades! Förra året tog jag på liknande kläder som Matte och försökte se ut som en Mini-kärring. Men den gubben ;) gick Matte inte på. Det var väl svansen, kan jag tro!
Så for hon iväg och jag fick vara ensam hemma i går kväll. Hon kom hem sent och pladdrade om hur roligt de hade haft och bla bla god mat, bla bla söta katter... Som om jag var intresserad. Nä du Matte, nu ska jag nog tjura lite. Jag ska trilskas på promenaden idag och bara vilja gå åt ett annat håll. Eller så lägger jag mig helt platt på marken och ser ledsen ut. Då får nog Matte dåligt samvete, tror ni inte det?!
Men det ska bli ska bli skönt med fyra dagars ledighet och jag ska bara tjura en stund idag.

GLAD PÅSK önskar
BELLA

6 kommentarer:

  1. Bella ..det är allt tur du har din käcka och pigga moster som tar ut dej på lite roligheter..sånt som inte matte vet om!,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen tur, Moster. Hemlisar är bra!

      Radera
  2. Du kan det där Bella, det hör jag, hihi. Tjura på matte är bra ibland för det är bara nyttigt att de får dåligt samvete ibland för då får vi så mycket mer uppmärksamhet, hihi.
    Hoppas din matte tar hand om dig riktigt ordentligt idag och matar dig med massa godisbitar :)
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det funkade Laika! Skogspromenad, leta godis i gräset och ska snart få smaka på påskmaten!

      Radera
  3. Heja Bella, bara låt matte svettas lite nu när hon lämnade dig.
    Och vilken hundras kan tas för katter om inte vi Shih Tzu för vi har ju lite av katt i oss!

    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du menar vår spänst, vår smidighet och vår snabbhet som liknar en katts, Aamor? Hihi, håller fullständigt med ;)
      Jodå, Matte hade allt lite dåligt samvete så det blev massor av gos och gottis.

      Påskpuss

      Radera