tisdag 19 mars 2013

Nattamat

Inatt väckte jag Matte vid 03.45 och påkallade uppmärksamhet för jag behövde gå ut. Eftersom jag så sällan väcker Matte på nätterna så kom hon på fötter snabbt. Som tur är, för Matte, så har vi staket runt vår lilla tomt. Hon behöver bara ta på "morgonrocken" och passa mig. Jag försvann in i våra fula tujabuskar och var borta en stund. Matte undrade förstås vart jag tog vägen. Men så kom jag trippandes tillbaka och ville komma in. När jag skuttade in undrade Matte varför jag lät så konstigt. Hon blev rädd och tände alla lampor i hallen. Och får då se lilla mig med ett nyuppgrävt hundkex i munnen!
Men ska du äta det NU? bannade Matte. Japp, tyckte jag och gick och lade mig på hallmattan och gnagde på mitt frysta hundkex. Åh hjälpes, sa Matte och gick och la sig och väntade på att väckarklockan snart skulle ringa.

9 kommentarer:

  1. Du är ju för roligt Bella!!
    Kom du att tänka på kexet när du vaknade till, hihi!
    Hoppas det var "vällagrat" och gott!

    Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamen, Aamor det var ett smaskens hundkex! Jo, det kurrade i magen och hade kollat in vad huset hade att erbjuda - nada! Då kom jag ihåg mitt nergrävda kex. Alltså Matte vakna!!!

      Radera
  2. Hihi, ja blir man sugen så blir man. Och lättare att frysa ner sina kex själv än att be matte göra det för då kanske man inte får tillbaka dom precis när man vill :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt, Laika. Det är bra när man bestämmer själv! Fast Matte va lite lagom glad när väckarklockan väl ringde, stackarn (fniss)

      Radera
  3. Jo du Roy. Tror säkert att du skulle gräva ner en hel massa godsaker du med ;)

    BELLA

    SvaraRadera
  4. Jag äter upp allt så fort jag får det, men Shakira hon gräver ner sina tuggben om hon får chansen! Matte gillar inte när hon gräver upp dem och tack och lov att hon inte kommit på att hon ska göra det på natten! Min matte skulle nog inte vara lätt att tas med i ett sådant läge! Bäst är när vi bor i lägenheten för då gömmer hon dem under kuddar och jag hittar dem och äter upp dem!
    Ha en bra fortsättning på söndagen!
    Stor nospuss från Melody

    SvaraRadera
  5. Hej, Melody! Jag brukar oxå gräva ner ben under kuddar och i filtar. Men godast är de som har varit nergrävda ute, hihi!
    BELLA

    SvaraRadera
  6. Jojo! Den som spar den har... Kramis!

    SvaraRadera