tisdag 5 mars 2013

Magsjuka

Oj,oj oj, stackars Matte! Nu har hon drabbats av magsjuka, igen! Jag vaknade natten till måndag av ett de var ett väldans springande fram och tillbaka till toa. Vad gör du Matte, undrade jag yrvaket? När hon tittade på mig så förstod jag.... Nu är det kört - Magsjuka!
En Matte som är magsjuk orkar inte mycket. Som tur är har jag Elina som kom och tog med mig på en promenad. Men tänk, efter 10 meter krånglade jag till det och kom ur halsbandet och blixtsnabbt sprang jag hem igen! Jag har väldigt svårt att gå ifrån min Matte, nämligen. Elina tog mig därför under armen och gick iväg till skogskanten och där doftade det så intressant så jag glömde Matte för en stund. Vi gick sen en god runda i skogen.
Efter en god natts sömn tyckte Matte att det va läge för att fräscha upp i sovrummet! Men när halva jobbet va klart blev hon alldeles slut. Vi fick därför ta igen oss i soffan.
Jag har nu tagit Matte på en lugn kvällspromenad där vi kunde konstatera att vårsolen och dagsmejan har tagit väldigt bra på våra isiga trottoarer och gator, Matte kan fälla in sina broddar. I morgon ska vi leta vårblommor.... Kanske en bloggutmaning att leta Vårtecken?

Nospussar

3 kommentarer:

  1. Klart du inte ville lämna din matte och speciellt inte när hon är sjuk.
    Min matte har bara kräkt en gång under tiden vi bott ihopa och som jag undrade och var bekymrad om henne!
    Vårtecken är kul att leta efter!

    Nospuss

    SvaraRadera
  2. Hej, Aamor! Strax ska vi ut en runda och jag ska se till att Matte tar med mobilen så hon kan ta kort i fall ifall vi går på nåt tecken!

    Nospuss

    SvaraRadera
  3. Ajaj, stackars din matte och stackars dig som inte kan gå på vanliga mattepromenader. Hoppas hon kryar på sig fort.
    Leta vårtecken är roligt, hoppas ni hittar några för nu tycker jag att vi haft vinter tillräckligt länge.

    SvaraRadera