söndag 1 september 2013

1, 2, 3, 4.....



..... JAG ÄR EN PARTYMYRA!

Ja, augusti är KRÄFTANS tid och jag har varit bjuden på två skivor i helgen. Det har bjudits på goda pajer, ostar och skaldjur, öl och vin.

Fast när jag fick välja så tog jag mina kulor blandad med tärnad köttbulle och en stor vatten ;)
Matte kan ha kräftorna för sig själv, hihi!

Idag har vi haft en slappardag i soffan. Varje gång som Matte har tänkt "klippa gräs" eller "promenad" har det ösregnat. Och jag har varit hur nöjd som helst ;) Det tar på krafterna att parta på nätterna. 

Godnatthäsningar från
BELLA







9 kommentarer:

  1. Håller med! Kräftorna slår inte en hederlig köttbulle! Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget går upp mot svenska köttbullar, Ludde!

      Radera
  2. Konstigt, vädret hos mig är tydligen precis likadant, åtminstone när jag hör var matte säger.
    Konstigt, att dom tänkt göra nåt viktigt utomhus precis när det börjar regna...
    /Kasper
    (Har du sett att min blogg inte längre är bara min? Från och med nu så delar jag den, få väl se hur det kommer att gå.)

    SvaraRadera
  3. Men hur kan du låta bli kräftorna? Dom som ju är så goda.. fast det förstås, köttbullar smakar alltid extra bra i magen :D
    Här är vädret också bra konstigt. Varje gång vi vill sola och mysa så går solen i moln och regnet kommer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var som tokig i kräftorna tidigare i somras. Men nu ville jag inte ha! Tur Matte hade med köttbulle-kulor på partyt ;)

      Radera
  4. Jag vill gillar inte heller kräfter men jag vill gärna nosa på dom.
    Behövs vila när man partajat mycket!

    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, party tar på kräftorna, menar krafterna :))

      Radera
  5. Det är inte mycket som jag inte äter, men när det var kräftkalas då var jag också lite bekymrad över det som låg på tallriken! Men när matte väl hjälpt mig att få bort
    skalet så gick det riktigt bra att äta dem! Men nog föredrog jag barnens grillspett med
    köttbullar och prinskorvar! Rött hårt skal, ska man akta sig för!
    Puss från Melody

    SvaraRadera