onsdag 18 september 2013

ÅSKA!

                   (Bild från Google)

Så såg himlen ut när Matte åkte hem från jobbet. Var finns skatten?
Väl hemma så började det att åska. Och det TYCKER JAG INTE OM! Då börjar jag att flåsa och hässja, stirra på Matte (eller mina andra människor) och börjar darra!

Matte fick tips från Blå Stjärnan för en tid sedan om ett medel som heter D.A.P. När en tik har valpar avger hon ett lugnande hormon. Detta hormon kan man numera tillverka och "stoppas in i" bl. a en spray!
 

Sprayen ska inte sprayas på mig utan på ex. en filt. Det har funkat bra på mig. Så nu är jag inte längre VETTSKRÄMD när det åskar! Det är bara OTÄCKT nu.


Som tur var gick åskan över rätt snabbt ikväll.

Mullrande hälsningar från
BELLA

11 kommentarer:

  1. Stackars dig som är rädd för åskan! Den dundrade till här också idag, men det blev bara en enda smäll för jag sprang fram till fönstret och skällde rejält så den drog sin väg! Sådana där inkräktare på himlen jagar jag bort!
    I morgon vill vi ha sol!
    Puss från Melody!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gött att du är en kavat liten krabat , lilla söta Melody!

      Radera
  2. Åh, jag är också fullkomligt vettskrämd, får panikångest och darrar och skälver när det åskar! (Samma sak med fyrverkerier, och jag gillar inte skott heller).
    Funkar verkligen det där medlet? Ska man spraya bara när det åskar, eller ska det alltid dofta lite grann?
    (Undrar hur mina katter skulle reagera.)
    Nu blev vi väldigt intresserade, inte minst matte som också tycker det är förfärligt när jag lider så där!!
    /Kasper

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det funkar för mig! Det finns oxå en grej som man stoppar i ett elitlag som avger hormonet i en jämn ström. Den sätter Matte på typ Jul, och Nyår, påsk, mm

      Radera
    2. Tack, nu ska vi ut på nätet och leta!
      Och hoppas...
      /Kasper

      Radera
  3. Så bra att det finns folk som tänker till! Att få en filt som luktar "mamma" måste ju vara lugnande! Hoppas det kan hjälpa Kasper lika bra som det hjälper dig... Kramis!

    SvaraRadera
  4. Vad bra att det fungerar för dig så du slipper bli vettskrämd.
    Mattes fd katt var livrädd för åska, hon var bara liten bebis 1988 och då åskade nästan hela sommaren här sa matte men jag bryr mig inte det minsta om åska eller smällare eller sånt och det tycker matte är så skönt.

    Nospussar

    SvaraRadera
  5. Du är oxå en kavat liten krabat, Aamor ;)

    SvaraRadera
  6. Men vilken fantastisk spray, nu är jag inte rädd för varken åska eller raketer, egentligen inte för nåt, hihi... men verkligen trevligt att läsa att det finns något så bra nu :D
    Ser man en sån regnbåge borde det väl finnas två skatter? Säkert finns dom precis utanför ditt hus, två goda kexbitar kanske? Mitt tips är att leta i buskarna :)

    SvaraRadera