söndag 8 september 2013

HUSKONTROLL

.... gjorde jag i morse innan frukost. Man måste ju kolla att allt ser bra ut under huset.
Matte blir så orolig för att jag ska fastna under huset - men här kommer jag, husgrundshunden!
När vi gick på promenad så blev jag orolig....
Matte, vart tog du vägen?? 
Lugn, hon tog bara en simtur i det 19-gradiga vattnet! 19 grader i september, va? Men jag tyckte det var bättre att dricka än att simma i vattnet....
Vi har haft en fantastiskt fin helg i stugan. 

Hoppas ni också har haft det bra!
BELLA


5 kommentarer:

  1. Grunder ska undersökas grundligt! Korkad matte du har som inte förstår att det bara är att gräva sig ut om det skulle bli lite trångt... Kramis!

    SvaraRadera
  2. Precis så är det, Ludde. Plättlätt att gräva under huset!

    SvaraRadera
  3. Enda grunden som jag skulle kunna inspektera är den under vedboden, men här fanns det en Bichon frisé före mig som gjorde som du, så husse har satt ett nät runt hela grunden!
    Ibland är de bra trista de där tvåbenta som inte förstår att vi måste hålla koll på allt, även det under huset!
    Puss från Melody

    SvaraRadera
  4. Tror nog att ni bägge är lika busiga som gömmer er så, hihi!
    Min matte fick hjärtat i halsgropen när hon såg att du varit under huset, tänk om du fastnar på nått men jag förstår att det kan vara lite spännande!

    Nospussar

    SvaraRadera
  5. Här är det ombytta roller, jag som vill bada och matte kan stanna på land och dricka vatten :) Kanske inte ur sjön men ur en flaska... vad det nu är för större skillnad va? :)

    SvaraRadera