onsdag 28 augusti 2013

EN LEDIG EFTERMIDDAG



När Matte går till jobbet brukar hon alltid säga; " Matte ska till jobbet, kommer sen". Då tittar jag efter Matte en liten stund men går sen och lägger mig. Och efter ett tag kommer ju min Moster eller min Elina. Så brukar det va! 
Men i morse sa hon; "Matte ska till jobbet, kommer snart". Snart, vadå snart? Matte har blivit knasig, tänkte jag. 
Men rätt var det va så stod hon i dörren och jag blev förstås jätteglad!

"Kom nu Bella så åker vi en sväng". 
Vi åkte en kort sträcka och när vi kom fram så kände jag genast igen mig. Det är både en camping och en populär badplats. Men trots att solen sken som bare den, var det inte en själ på stranden....

.... eller på bryggan. Jag ville inte heller bada så jag frågade....

.... om vi kunde spela Minigolf istället? Men det var stängt! 

Vi tog en promenad runt campingen och fick då syn på Herr Sädesärla. Han har packat ihop och ska snart påbörja sin långa resa söderut!
(Han sitter nere till vänster framför krukan)

Vi gick vidare och träffade på söta Gizzy och hennes matte. De bor i en husvagn och berättade att de trivdes gott här.

Solen sken och nu var det dags för en...
.... Men den här sorten gillar jag inte så Matte fick hela för sig själv. Jag ville hellre leta mitt godis i gräset....
...Det blåste rätt mycket, så jag fick använda både min nos och hjärna, för att hitta gottiset. 

Sen åkte vi in till stan för Matte ville till en särskild affär. Vi gick längs Kungsgatan och jag hade järnkoll på alla dofter. Lämnade ett och annat PeeMail förstås ;)
I affären fanns min förra frissa. Jag blev så glad att återse henne. Och hon blev lika glad att se mig!

Matte köpte ett armband till sig....
.... och jag fick en mycket oväntad eftermiddag med min Matte!

Mycket nöjda hälsningar från
BELLA

7 kommentarer:

  1. Sådana dagar är ju bara för bra, när man tror att de ska åka och jobba och så ska dom inte det utan man får tillbringa nästan hela dagen ihop :) Och vilken dag du haft, underbart :)

    SvaraRadera
  2. Så korta jobbdagar borde det alltid vara! Skönt att få vara ute så länge med matten... Kramis!

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig överraskning du fick och vad mysigt ni hade det!

    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag inte fattat helt fel så kommer det nog fler långa eftermiddagar under hösten, Jippi!

      Radera
  4. Men finns det glassar som du inte gillar? Det finns nog inte gottigt som jag inte äter!
    Och den där sädesärlan den stannar nog och tar en rast i min trädgård innan den lämnar Sverige!
    Svar: Visst är Shakira med på våra strapatser och jag busar med henne hela tiden, tror hon tycker jag är lite jobbig ibland. Trött bli jag aldrig!
    Puss från Melody!

    SvaraRadera