lördag 10 augusti 2013

TRATT...


... KANTARELLER önskar Matte hitta...
... men det är inte säsong ännu. Så tyvärr är det MIN tratt som återigen får tas fram....


Jaha, då var det TRATTdags igen :(  
Det kliar överallt på min kropp, pga nåt jag inte tål. Värst kliar det i min vita päls och på mina tassar. Just nu kliar det värst på mina baktassar, jag gnager nästan hål på skinnet... Alltså  TRATTEN på, när jag är ensam hemma och på natten! Matte vaknar dock så fort jag rör mig och kollar om jag kliar eller gnager på tassarna.

Jag är undersökt, utredd och fått olika behandlingar och mediciner på   värstabästa djursjukhuset. De är så himla bra!

Tyvärr har det visat sig att det blir jobbiga, kliande perioder ändå. Som typ nu...

Kliande hälsningar från
BELLA 

5 kommentarer:

  1. Trattkantareller är bättre än din hemska tratt! Stackars dig!
    Det är inte så att du är känslig mot spannmål för det vet jag många som reagerar mot.
    Matte satt precis och läste en "tråd" om klåda hos Shih Tzu på facebook, Shih Tzu forum och där var några som haft de problemen men sluppit det när de gav barf mat istället för torrfoder.
    Kanske inte det som du reagerar mot för det finns massor av saker som kan ge klåda.

    Nospussar

    SvaraRadera
  2. Jag har gjort en pricktest och det visade att jag är superduper-allergisk mot fåglar och torrt gräs, "bara" allergisk mot damm, kvalster, mögel, jord och mjöl! Jag har i flera år fått sprutor innehållandes det jag inte tål. Jag har blivit jättemycket bättre av det. Men jag är ju känslig i skinnet och kan överreagera på nåt. Jag har i flera år haft en extra jobbig period nu på sommaren när Matte har semester - tänk om det är henne jag inte tål :o

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fy så synd om dig som är så allergisk mot så mycket men skönt att det blivit bättre trots allt!

      Nospussar

      Radera
  3. Stackars dig! Jag vet inte vilket som är värst, tratten eller kliet? Hoppas det går över så du slipper eländet... Kramis!

    SvaraRadera
  4. Det är helt klart kliet som är värst, Ludde ;(

    SvaraRadera