torsdag 22 augusti 2013

Hjältinnan...



... I området - vem kan det vara tro? Japp, du gissar rätt. Det är inte Matte. Det är ju jag! 
Jo, nu ska ni få höra. Matte har fått nytt jobbschema och det innebär att jag måste ut på första rundan redan 6.30. Hu, säger jag bara! Snacka om att gå-vägra, hihi. Men häromdagen så fick jag minsann fart. Vi var ute på morgonrundan och var på hemväg då jag verkligen satte mig på tvären. Min utmärkta nos hade nämligen fått upp en mycket intressant och spännande doft. Då sned-vägrar jag, som om jag vägde 80 kg (Mattes ord!) Jag ville  med största beslutsamhet gå åt höger vilket är omvägen hem. Matte drar åt vänster men till slut vinner jag. Jag tar med Matte åt mitt håll ock säger: KOLLA, vad jag har hittat! Och där, där bland buskarna vid gästparkeringen, sitter en liten kanin!

Där satt en livs levande KANIN! Söt men vettskrämd, verkade det. Matte blev sååå bekymrad om vems den lille krabaten var. Måtte Kaninen inte bli platt idag.
Matte började plinga på hos grannarna och fråga. Och som tur var så hittade hon ägarna. (De fick att göra när de skulle fånga in den lille Rymlingen som visade sig vara TVÅ!) Tacksamma var ägarna!

Superdeckarhälsningar från
BELLA

7 kommentarer:

  1. Bra deckarjobbat! Platta kaniner är inte mycket att ha... Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Ludde! Jag är mycket nöjd över min insats hihi!

      Radera
  2. Snyggt jobbat Bella! Vi är så stolta över dig och vilken tur att din matte lyssnade på dig för så synd det hade varit om kaninen/kaninerna och ägarna om de blivit platta eller nått annat hade hänt!

    Nospussar till hjältinnan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var faktiskt och kollade in de små liven häromkvällen. De satt så fint i sin bur men när jag kom för nära stack de in i sitt hus. Jag var jätteduktig, sa Matte, för jag skällde inte nåt. ( Fast jag ville väldigt gärna)

      Radera
  3. Ja, snacka om hjälte :D Vilket kanonjobb du gjorde, ja matte med som plingade på alla dörrar, men mest du, hihi. Det var ju din nos som upptäckte dom. Ibland är det bra att vara så liten och kunna väga 80 kg så man kan få som man vill, en vikt jag använder ganska ofta, hihi.

    SvaraRadera
  4. Hoppas du fick hittelön för det var du ju värd! I vår trädgård brukar det sitta små harungar när vi kommer ut tidigt på morgonen, men då får jag stanna på innergården till matte
    kört ut dem genom grinden! Hon är nog lite orolig för att jag ska skrämma livet ur dem!
    Hon fattar ju inte att jag bara ska fram och pussa på dem!
    Ha en riktigt skön söndag med matte!
    Puss från Melody!

    SvaraRadera