söndag 8 mars 2015

INTE SÅ TOKIGT


Nä, jag ska inte klaga på den här Kvinnodagssöndagen. Jag fick ju sovmorgon så länge som jag behagade. När jag väl hade vaknat fick jag världens frukost. Kolla bara vad jag fått av Elina, min promenadtjej. VAKTELÄGG!

"Ett om dagen till frukost", säger hon. Vaktelägg lär vara så himla nyttiga och hjälper till att stötta upp immunförsvaret, bra för hud och päls, bra mot onda leder, hjärta, lungor.... Ja, praktiskt taget hela mig. Å det är ju jättebra!

Jag fick ett "vispat" ägg på ett kaffefat och det var smaskens. Jag kunde lätt ätit två. För hur stort är ett vaktelägg? 

Jo, så här stort eller ska vi kanske säga LITET?
Jämförelsen är med ett ägg från Mattes helt vanliga hönor.

Det är en cocktailtomat som ligger där som jämförelse och det väger, ungefär, lika mycket som vaktelägget.

Ett vaktelägg får, gott och väl, plats i ett 
matskedsmått.

Men det får inte ett hönsägg. Inte så konstigt att jag ville ha två vaktelägg till frukost, eller hur?

Jag har även gått promenad i min skog här hemma....

... och lekt med min godisboll på framsidan.

Men nu har jag lagt märke till att Matte börjat greja i badrummet. Hmm, är det hon eller jag som åker in i duschen, tro?

Jag har även hört Matte prata i telefonen om "vårdhemshund" bla bla bla. Undrar just vad det kan betyda...

Nyfikna hälsningar från
BELLA 

.............som just nu hamnade i duschen!
 



6 kommentarer:

  1. Hann du ens smaka att det smakade ägg? Hihi. Tänk så fint din päls ska glänsa nu, efter både vaktelägg och dusch :D
    Nospussar!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att vaktelägg är kolossalt exklusiva, så du är nog en riktig VIP-hund nu!
    Om nåt är så där litet så är det självklart exklusivt. Och tänk, att du blir om möjligt ännu vackrare av dom!!!
    Kasper

    SvaraRadera
  3. Pysslingägg verkar supergoda, nästan som att ta sig en liten hutt, va?

    SvaraRadera
  4. Så bra att tv tittandet tog slut och du fick komma ut. Samma hände mina kompisar, det där loppet måste man visst titta på.Jag tycker det är bättre med eget lopp.

    SvaraRadera
  5. Oj! Lite mer kackel i den här hönsgården än i min!
    Vaktelägg är så söta men så läser jag recept som: "Knäck 35 vaktelägg i en bunke (motsvarar ca 6 hönsägg)..." och då känner jag mig lite lat! Fast som dekoration, mumsbitar och inte minst som delikatesser till en Bella de ju toppen!

    SvaraRadera
  6. Det kunde nog varit tre ägg om det skulle vara som ett vanligt, hihi!
    Härligt att gå på skogsrunda.

    Nospussar

    SvaraRadera