lördag 24 januari 2015

SNÖBOLLAR


Jag gillar när det är snö! Idag åkte Matte och jag ut till den närbelägna och, den för årstiden, övergivna campingplatsen. Idag är det svårt att föreställa sig att om en 3-4 månader sjuder det av liv här. 

När det har snöat så skottar Matte upp en "liten stig" på framsidan åt mig. Där kan man leta efter snö-Frolic eftersom det är säsong för dem nu. Ja, det växer som bare den! Det kanske beror på att jag ser till att det blir gödslat ordentligt ;)

Men det som jag INTE gillar med snön är när jag får en massa snöbollar i pälsen. Det stränar och drar i pälsen, det blir väldigt tungt och det blir svårt att gå. Och när man väl är hemma så blir det ett schå med att tina upp snöbollarna. Ibland blir det duschen, ibland fönen och ibland blir det gles kamm. Idag var det en snöbollsdag. Å då kommer Matte på att vi har en sprayflaska, som ska motverka snöbollar, stående i skåpet. Tack för den, Matte lilla, så dags nu!


Nåväl, nu står den framme så jag kan påminna Matte när vi ska gå ut.

Snöbollshälsningar från
BELLA 

8 kommentarer:

  1. Jag har också den där sprayen, den är väldigt bra när man använt den några gånger, då fastnar inget alls :D
    Tror absolut att det är ditt gödslande som gör att frolicen gror så himla bra nu :D Bara att äta, ingen risk att de tar slut, hihi.

    SvaraRadera
  2. Inget smakar så bra som välgödslad Frolic... Kramis!

    SvaraRadera
  3. Låter härligt med en Frolic-stig!
    Mitt godis gömmer sig minsann djupt ner i snön... men jag hittar det allt! :)
    Måste nog ta ett litet snack med matte. :)
    Kasper

    SvaraRadera
  4. Tror du det vokser Frolic i Norge også?

    SvaraRadera
  5. Idag grävde jag ner mitt tuggben i djupa snön...tänk om det förökar sig till våren?!

    SvaraRadera
  6. Den här matten har planer på grönsaksodling, hon. Grönsaker, bah! Bella vet hur det ska gå till, hon.
    Hälsningar, en djupt avundsjuk Anka.

    SvaraRadera
  7. Det är kul med snö men de dumma snöbollarna är inte kul alls, bäst när det är kallare för då fastnar den inte i pälsen.
    Gäller du skördar din frolicodling nu, hihi!

    Nospussar

    SvaraRadera
  8. Min matte har också skaffat en sådan där sprayflaska och nu börjar hon undra om den är så verksam att det inte ens snöar när man införskaffat en sådan! Varken snö eller snöstigar med Frolic har vi sett röken av här vid Sydkusten.
    Puss från Melody

    SvaraRadera