söndag 4 januari 2015

SKOGSPROMENAD

Idag har det varit fint och soligt väder. Så jag sa till Matte att hon skulle sätta lite fart (hmpf). Och så drog vi ut i vår näraskog. 
Fint foto, va?

När vi kom hem ville jag ha godis i min boll
Jodå, det fanns Frolic vilket det brukar!

 Sen fick Matte ett ryck, huamej! Nu skulle visst julen städas ut, åtminstone i köket. Ner med gardiner, bort med stjärnor, tomtar, mm.
Jag tycker inte om när Matte håller på och ändrar saker och ting!

Men så här ser det ut, nu i skrivande stund!


Jag håller mig på behörigt avstånd när Matte drar fram den här, usch!

Jag blir alldeles slut när Matte håller på...,

ZZZZzzzz.. 
BELLA 


6 kommentarer:

  1. Ja det va verkligen en superbild på dig. Här ska julgardinerna bort idag och den jäkla snabeldraken fram.Men först ska vi en tur till skogen förståss.

    SvaraRadera
  2. Ja, här åker julen också ut och skinkan är slut... Kramis!

    SvaraRadera
  3. Vilken tur du fick ut matte på skogspromenad så hon fick energi till att städa bort julen, hihi!
    Håller med dig, man blir helt utmattad när de får sina städryck, hihi!

    Nospussar

    SvaraRadera
  4. Här ska julen plockas bort till helgen. Jag brukar vara med ett litet tag innan jag tröttnar på mattes fix och don :)
    Mumsigt med frolic och roligt i skogen :D
    Nospussar

    SvaraRadera
  5. Jul ut och snabeldrake fram - så ser det nog ut lite varstans just nu. I morgon hos mig också.
    Man blir så trött... ;)
    Kasper

    SvaraRadera
  6. Tycker inte du heller om dammsugaren? Jag som nästan inte är rädd för någonting tycker att den där hemska apparaten ska stå i städskåpet. Här är det fortfarande fyrverkerier varje kväll. Tror en hel del missade nyårsafton i den här stan.
    Puss från Melody

    SvaraRadera