lördag 1 november 2014

ALLHELGONA


Igår var det Halloween och idag är det Allhelgona. 

Vi har varit hos Mattefar och Mattemor och tänt ett ljus. Det är en helg med tid för minnen och eftertanke. Och jag är så lyckligt lottad att jag har mest goda minnen. Men när Matte pratar om  "framtiden"  så måste jag erkänna att jag fattar nada. 

Eftersom det var så spännande i går kväll behövde jag, och Matte, en sovmorgon idag.
Gammal bild, men det såg ut lika dant, sa Matte!
 

Och nu ska jag berätta att Ludde, med u-båtsjakt i sina vatten häromdagen, skrämde iväg den så den "dök upp" här hos mig! 
U-båten är nu strandad mitt i en rondell längs E 20 i Alingsås!
Bilden är lite suddig, men titta noga till vänster om stolpen!

Efter allt det dramatiska så kollade jag va Matte har gjort här hemma.

Det här känns välbekant, Matte!

Nospussar från
BELLA




6 kommentarer:

  1. Spännande med ubåtar i rondeller i Alingsås! Det är helt rätt att skylla på Ludde,han ska inte skrämma iväg dom så där.

    SvaraRadera
  2. Hm? Jag undrade just vart den for... Kramis!

    SvaraRadera
  3. Du ska se att kaptenen inte kunde svenska, så han missförstod Ludde och svängde vänster i stället för höger...
    Tror jag!
    Kasper

    SvaraRadera
  4. Bättre med u-båtar i rondeller än i vattnet som inte kan hittad, hihi!

    Nospussar

    SvaraRadera
  5. Vilket jobb av Ludde, hihi.
    Skönt att höra att ni bara har bra minnen när det kommer till allhelgona.
    Så fint du reflekterar när mörkret faller på :D Min lampa har gått sönder så jag ska få en ny snart :)

    SvaraRadera
  6. Ludde han kan han! Ubåt i Alingsås, det var inte dåligt det!
    Tror faktiskt att husse har en släkting där, men hon är nog inte
    ute och åker båt längre!
    Puss från Melody!

    SvaraRadera