tisdag 10 juni 2014

INTE RIKTIGT KRY...

Nä, jag har inte varit riktigt i form de senaste veckorna. Jag känner mig trött, hängig och... långsam. Väldigt långsam även på de allra kortaste promenaderna som finns.
Matte har funderat och undrat om det har varit värmen? Nä, så himla varmt har det ju inte varit. 
Jag äter bra, till och med mycket bra :) Och vatten dricker jag oxå. Men ibland har jag mått lite illa.  Så vad är det som inte är som det ska?

Idag läste Matte återigen om biverkningar på fästinghalsbandet, Scalibor. Där står att sällsynta biverkningar är bl a slöhet. Så idag tog Moster av mig Scaliborhalsbandet och ikväll har Matte schamponerat mig massor.
Biverkningar ska börja avta inom 48 timmar efter att halsbandet tas av. 
Nu väntar vi bara på att tiden ska gå...
... och giftet försvinner från min kropp.

Giftiga hälsningar från
BELLA

9 kommentarer:

  1. Hoppas att det fixar sig.Och inte är något annat.Nospuss <3

    SvaraRadera
  2. Oj! Stackars dig! Hoppas att det är så enkelt som halsbandet! Du får berätta mer när det gått ett par dar... Kramis!

    SvaraRadera
  3. Lilla hjärtat! Vi får hoppas att det bara, även om det inte är så bara, fästinghalsbandet som gjort dig så trött!
    Vi håller tassar och tummar för att du snart är pigg igen!

    Nospussar

    SvaraRadera
  4. Tack snälla ni för krya-hälsningar!
    BELLA

    SvaraRadera
  5. Hoppas verkligen att du har blivit piggare! Jag har bara ett bärnstenshalsband, men i år ska vi vara en del på Ostkusten och där är fästingarna farligare än i Skåne, så matte har funderat på Frontline. Nu blev hon väldigt tveksam!
    Krya på dig pussar från Melody!

    SvaraRadera
  6. Stakkars stakkars deg! Kom til meg om sommeren du, da trenger du ikke sånne ting rundt halsen...

    SvaraRadera
  7. Oj då, hoppas du repar dig fort. Kanske kan droppar vara något att ha istället? Min matte är orolig för att jag ska få biverkningar så hon introducerar det halsbandet för mig. Tio min åt gången varje dag, sedan när vi går på promenader, men hon plockar av den varje gång i ca två veckors tid. Sedan kan jag ha den på mig utan konstigheter.

    SvaraRadera
  8. Jag har kompisar som blivit väldigt dåliga av såna där halsband, men det finns tydligen en del som tål dom.
    Här försöker vi vara väldigt uppmärksamma och ta bort fästingarna väldigt snabbt. Men blir de för många använder matte faktiskt Frontline, som nog är det snällaste av de där gifterna. Inte hundraprocentigt effektivt, men nästan.
    Har hört att vitamin B12 som kosttillskott ska vara bra, men vi har inte provat. Är väl en fråga om dos. Vet att det finns B12-prepart för hästar...

    SvaraRadera
  9. Men oj! Stackare! Hoppas verkligen att det var halsbandet som gjorde dig slö och inget annat knäppt! Här kör vi med Seresto-halsband. Inga biverkningar, och Rudi hade Scalibor i alla år utan problem. Men det är tydligen individuellt...

    SvaraRadera