torsdag 26 december 2013

JULFOTON


Matte har sagt God Jul till hönsen och gett dem salladsbuffé. Det var mycket uppskattat.

Sedan blev Matte sjuk (igen) och fick uppsöka vårdcentralen. 

Jaha, då var det halsfluss den här gången. Penicillin i 10 dagar, lite vila och varm dryck skulle göra susen.

Som jag har väntat på att de ljuvliga dofterna skulle sprida sig här hemma. Och långt om länge så började det dofta Janson. Den lägger jag mig inte i alls, hihi. Nä, jag vill ha skinka, korv och köttbullar! 

Och snacka om att vänta..... På Julafton gick vi hem till min Moster som hade  gjort så här fint.

Efter god mat och dryck satte jag mig och Jul-tindrade i väntan på Tomten. 
 
När jag väntat jättelänge så kom då äntligen 
"Finns det några snälla små hundar här?"
undrade den snälla Tomtehunden. 
"JAA!" utropade jag då!

 
Va kan det vara i paketet, tro?

Julpussar från 
BELLA

4 kommentarer:

  1. Så nyfiken jag blir på ditt paket!
    Själv har jag haft en eländig dag och bara fått äta kokt ris för jag började dagen med ont i magen. Matte tror att barnbarnen givit mig för många pepparkakor! Hon skulle bara veta allt jag lyckats tigga till mig av alla!
    Hoppas din matte blir frisk snart. Halsfluss det är inte roligt!
    Puss från Melody

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å, din stackare. Att vara dålig i magen är verkligen inget kul!

      Radera
  2. Stackars matten! Hoppas flussen ger sig iväg illa kvickt, för rolig är den INTE!
    en att du haft en GOD helg, det förstår jag ju.
    (Jag fick inte heller någon Jansson, men det fick matten. Man kan tydligen vara vegetarian på många sätt...) :D
    Ha det nu fint i helgerna, och som sagt, säg åt matten att krya på sig fort!
    Kasper

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag sagt det Kasper! Å då blev hon så bra med en gång att hon ska till jobbet nu! Det var inte bra, jag vill ju ha na hemma ju ;)

      Radera