torsdag 5 december 2013

BELLAVÄDER

Idag går jag INTE ut på promenad. Så länge Sven är ute så är jag inne, så det så! 

Och om nöden ändå tränger sig på? Då kan jag tala om att jag har ju en liten trädgård och då är jag snabb som attan så jag inte blåser bort!

Nä idag ligger jag framför den här och drömmer mig bort....

Bellaväder undrar ni nu? Jo när jag 10-12 veckor och nyligen flyttat till Matte så blev det ruskväder. Och jag blånekade att gå utanför dörren. Jag tjöt i högan sky när Matte försökte tvinga ut mig genom att bära mig. Matte blev så orolig att jag skulle spricka så hon ringde till uppfödaren. Nädå, lugnade hon, hon spricker inte! Och då fick jag vara inne och slog väl nån liten drill, kan jag tro! Därför heter det Bellaväder. Inte Gudrun, Per eller Sven. BELLA är det!

Var rädda om er i Bellavädret!

5 kommentarer:

  1. Synd att kalla sånt jobbigt väder för Bella, hihi!
    Smart redan som liten som vägrade gå ut för det är ingen höjdare när det är så blåsigt och regnigt!

    Nospussar

    SvaraRadera
  2. Hihi, då säger vi vilket Bellaväder. Här har det varit precis likadant och inte sätter jag mina tassar utanför dörren om jag så inte verkligen måste kissa. Vi njuter tillsammans inne istället, mycket trevligare en sån här dag :D

    SvaraRadera
  3. Okej då, men det bär ändå liksom emot att kalla ruskväder för Bella-väder! Fast med mitt rörliga intellekt så klarar jag det förstås... ;)
    Kasper

    SvaraRadera
  4. Men så smart att uppkalla busväder efter dig!

    SvaraRadera
  5. Bellaväder va en bra ide.Då behöver man ju inte komma ihåg nåt annat.

    SvaraRadera