torsdag 27 juni 2013

"Har ni sett min lilla katt..."


Jag skäller jättehögt på katterna i mitt område när de går förbi och mallar sig utanför mitt staket! Matte säger att jag viftar nåt alldeles med svansen. 
"Vad vill du göra men katten?" undrar Matte varje gång. "Inte en aning!" tänker jag. 
(Aamor, hur tänker/gör du???)

Min hundfrissör har katt. Den har hur mycket hundvana helst ju. Ibland träffas vi i dörröppningen och katten går med bestämda steg rakt fram och nosar på mig på kinden och halsen. Jag blir alldeles paff och står helt still och säger absolut ingenting. Den katten har nämligen en hel kennel med Golden Retrivers bakom sig, Säger bara - självbevarelsedrift!

Matte har några andra vänner å bekanta som har katt. När vi hälsar på hos dom så vet jag exakt var kattmaten står. Säger bara - man har väl både nos och minne! Och kattmaten är ju så väldans goood!

 
Matte har köpt ett eget paket kattmat till mig. Hon lägger ibland en näve kattmat i min fyrkantiga "jobba-lite-för-maten-boll". Och inte nog med det, hon har tejpat för halva hålen på "bollen" för att det ska bli extra jobbigt! Men jag är så himla bra på fyrkantiga bollar... ;)


Men, när man har jobbat hårt för maten får man allt ta sig en lur, eller hur?

Mjau från
BELLA




4 kommentarer:

  1. Det var som katten va du hittar på... Kramis!

    SvaraRadera
  2. Självklart måste man vila lite efter att ha jobbat med den fyrkantiga bollen!
    Ja hur gör jag med katterna, jag vill helst kela och leka med dom men matte säger att jag får nöja mig med att kela när de vill för en tass är snabbt uppe om vi skulle leka och våra ögon är ju rätt utsatta med vår korta nos, vet en hel del Shih Tzu som fått sina ögon skadade av kattklor.
    Jag sitter oftast helt still när en katt kommer fram till mig men vill de inte kela utan bara springer förbi vill jag springa efter men jag skäller aldrig på dom. Jo lite när nån som brukar kela med mig inte vill, hihi!

    Nospussar

    SvaraRadera
  3. Hihi, ja det där med katter är svårt. Jag älskar också katter, men är lite som du där... inte varit i kontakt med så många, springer gärna fram alldeles för fort och alldeles för ivrigt, men alla katter brukar fly då. En gång stannade en katt kvar och då blev jag helt paff och visste inte alls vad jag skulel göra :) Men vi nosade på varandra och sen var det bra.
    Och kattmat ja... säger då det,mums... min mattes kompis har katt och kattmat, den maten äter jag alltid upp när jag åker dit och hälsar på :)

    SvaraRadera
  4. Inte en enda katt har jag har jag fått nosa på, trots att granntanten har 15 stycken vildkatter som hon matar varje dag i jättestora skålar utanför sin trappa! De springer fortare än blixten när jag kommer, så jag vet knappt hur de ser ut! En sådan där kartong med kattmat kanske vore bra att ha med sig om det dyker upp någon söt kisse, men jag är rädd för att jag hinner äta upp innehållet innan jag träffar någon! Kattkelet det får nog Aamor ta hand om!
    Puss från Melody!

    SvaraRadera