onsdag 10 juli 2013

Inte helt kry

Nej, jag har inte varit riktigt kry. Jag har inte velat gå på promenad, varit hängig och kinkig med både mat och dryck.

Och ändå har jag kissat väldigt mycket. Jag hann att kissa femtielva gånger på väldigt kort runda. När jag sen skrämde vettet ur Moster så fick Matte ringa till vettisen.
"Ta ett urinprov och kom hit" sa han. Sagt och gjort, jag kissade så duktigt i en liten mugg, och så var vi där. 
Nu visade det ingenting på urinstickan så jag fick komma upp på undersökningsbordet. Han klämde, kände och undersökte mig. När han tryckte på min livmoder så gjorde det så ont att jag gnydde! Jaha, början till livmodersinflammation och antibiotika i 10 dagar.

Dessutom ska jag ta det lugnt och passa mig för värmen. Det är lätt, jag ligger i skuggan och kollar med ett halvt öga ;)

Men jag har kinkat med att dricka vatten. 
Då kom Moster på ett tips som hon fått från min hundfrisör Eva;
Knaperstekt bacon (eller nåt annat riktigt gott) i småbitar som läggs i botten på vattenskålen.
Det ska inte vara mer än någon centimeter vatten över gottiset.
Jag har alltså druckit upp vattnet för att komma åt det goda! Har funkat superbra för mig. Visst fattar jag att Matte luras, men gärna för mig när det ligger stekt bacon på botten!

Jag mår lite bättre nu när drygt halva antibiotikakuren är avklarad. Jag äter och dricker bra även om jag helst inte går på promenad ännu. 

Ps. Varför blev Moster så rädd?
Jo, jag passade henne och vi var på promenad då jag plötsligt bara lägger mig på sidan, blundar och ligger totalt stilla. Reagerade inte på nåt!!! Moster trodde att jag koladevippen. Det gjorde ont i min livmoder ju.

Ynkliga hälsningar från
BELLA

6 kommentarer:

  1. Lilla söta gumman, hoppas nu att antibiotika kuren hjälper så du blir bra igen!
    Vi förstår att din moster blev rädd när du gjorde så, vi blev nästan rädda bara av att läsa det.
    Krya på dig!

    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för hälsningen, Aamor. Jo jag är lite bättre nu, som väl är!

      Kryare hälsningar från
      BELLA

      Radera
  2. Nej, usch och fy... detta önskar man ju ingen. Jag har genomgått både begynnande inflammation och operation. En stor process men det gick ju hur bra som helst :) Vi håller alla tummar och tassar för att det ska läka ut helt och aldrig mer komma tillbaka. Krya på dig ordentligt nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, Laika! Jo jag är bättre nu även om jag inte vill gå några långpromenader ännu. Men så är det ju varmt också. Då skall ju trubbnosar som vi akta oss extra noga ;)

      Bättringshälsningar från
      BELLA

      Radera
  3. Det kan inte vara roligt att gå och ha ont mitt i sommarvärmen. Hoppas att medicinen hjälper och att du blir fullt frisk. Då kan du säkert få ordentligt med bacon som inte är vattenskadad... Kramis!

    SvaraRadera
  4. Hoppas antibiotika kuren har gjort nytta så du är pigg nu! Fy sjutton för att bli sjuk när det är sommar. Min Berner Sennen kusin drabbades av samma sak, men hon fick operera bort sin livmoder! Smart trick med vattnet, det har matte lagt på minnet nu!
    Massa pussar från Melody

    SvaraRadera