lördag 25 maj 2013

Äntligen....

.... har Matte lite tid att vara blogg-assistent igen. Herregud vad min människa har mycket att göra precis hela tiden. Jag fattar inte hur hon orkar ;) 
Eller, det är kanske det hon INTE gör förresten! Det är kanske därför det är så länge sedan mitt senaste inlägg? Det är en hektisk tid på hennes jobb nu. Och så har vi jobbat trädgården här hemma, gödslat, rensat, klippt både det ena och det andra. Matte trodde att våra rosor dött i vinter men nu har de satt fart! Idag  har hon tvättat huset med algmedel och högtrycksspruta. Hjälpes vilket jobb! Matte var genomblöt och fick ont lite var stans efter det Jag tyckte att Högtrycken var otäck så jag höll mig på ett väldigt behörigt avstånd, typ inomhus. Men fint blev det när det väl blev klart! 

4 kommentarer:

  1. Jobbigt när mattar och hussar håller på för mycket. Inte blir det bättre när dom blir pensionärer heller! Dom håller på hela tiden och hinner nästan ingenting! Förmodligen för att dom gör allt mycket saktare... Kramis!

    SvaraRadera
  2. De kan vekligen vara upptagna med allt möjligt och omöjligt ibland. Våren är ju en tid som trädgårds och ute jobb tar mycket tid.
    Klokt av dig att hålla till inomhus när den där högtrycken var igång!

    Nospussar

    SvaraRadera
  3. Ibland kan dom verkligen ha alldeles för mycket att göra, man fattar inte hur dom får det att funka ibland. Låter väldigt klokt att hålla sig på ordentligt avstånd från en sån tvättmanick. Den vill man ju inte råka bli duschad av :)

    SvaraRadera
  4. Tack för födelsedagsgratulationerna! Det var superkul att fylla år, så trist att det är ett åt till nästa gång! Men riktigt trött blev jag när alla hade åkt hem, så i dag har jag mest tagit det lugnt medan matte jobbat i trädgården.
    Puss från Melody

    SvaraRadera